Vart kommer majsen i erat majsmjöl ifrån?

Kan inte läsa på påsen eller eran hemsida om ursprungslandet gällande majsmjölet, och som ett företag som förespråkar för en hållbar utveckling så tycker jag att det är helt oacceptabelt att man inte kan se varifrån produkten kommer. Det kan inte vara så svårt att ändra lite på etiketten?
Edwin Malmer ljungek

Kommentarer

  • Hej Edwin,

    Vårt majsmjöl kommer från Tyskland.

    Vi vill förstås vara transparenta med var produkterna faktiskt odlas, men har tyvärr haft svårt att tekniskt lösa detta i vår produktion. Vi jobbar vidare med att få till en lösning så att man redan på plats i butiken ska kunna läsa innantill på påsen om produktens ursprung. Du är självklart välkommen att höra av dig till oss om det är fler produkter du undrar över!

    Trevlig helg!
    Vänligen,
    Louise
  • Jag har samma problem. Vill se var alla era produkter odlas. Senast var röda linser - var odlas de och var kan jag hitta den in

    Matilda
  • Hej Matilda.

    Våra röda linser odlas i Canada. Våra röda linser ska finnas tillgängliga att köpa hem för ICA och COOP. Sen kan vi tyvärr inte se vilka ensaka butiker som har produkten hemma eller inte.

    Önskar dig en fortsatt fin dag😊
    //Linda
    Linda-Bo