ursprung Kina

Med anledning av detta otillfredsställande svar vill jag gärna veta vilka av era fröer och gryn som har eller kan ha sitt ursprung i Kina.

Tommy

Tommy Cervin

Kommentarer

  • Hej Tommy

    Vilka av våra produkter vill du veta ursprunget på?
    Linda
  • Hej Linda

    Jag använder chiafrön, linfrön, solroskärnor, pumpakärnor, melonkärnor, sesamfrön och nyponskalsbitar och är därför intresserad av var de kommer ifrån, och framförallt om de kommer från Kina.

    Tommy
    Tommy Cervin
  • Hej Tommy,

    Våra chiafrön kommer från Paraguay, Peru, Argentina & Bolivia
    våra Linfrön kommer från Sverige
    Våra Solroskärnor kommer från Bulgarien, förutom de ekologiska för dem kommer från Kina.
    Våra Pumpakärnor kommer från Kina.
    Våra Melonkärnor kommer från Indien.
    våra Sesamfrön kommer från Indien och så slutligen våra Nyponskalsbitar kommer från Chile.

    Linda