Recept på scones av kikärtsmjöl?

Hej,

På paketet för kikärtsmjöl har ni skrivit att det går att göra scones av kikärtsmjöl. När jag söker på er hemsida hittar jag inte något recept. Jag undrar om ni skulle kunna lägga ut receptet där? Jag vill gärna testa att göra scones av just kikärtsmjöl (gärna utan inblandning av andra mjölsorter om det går) men behöver lite hjälp på traven.
Tania

Kommentarer

  • Hej Tania.

    Har tyvärr inget direkt recept på scones men här kommer lite tips.
    • Använd dig av fiberhusk för bättre bindning. Kan även testa med krossade chiafrön
    • Kombinera med mandelmjöl – blir supergott och neutraliserar kikärts-smaken något
    • Jag skulle rekommendera att blanda med andra typer av mjöl tex havremjöl, teffmjöl, mandelmjöl pga smak och textur
    • Om det inte blir lika fast som med annat mjöl – testa att baka av dem i muffinsformer
    En snabbsökning på nätet gav flera recept på scones med kikärtsmjöl, så kika där och förhoppningsvis hittar du ett recept som faller dig i smaken.

    Lycka till!

    Linda