Nyponskalsbitar

Hej
Har ni slutat att producera nyponskalsbitar?
Jag gillar dem bättre än nyponskalsmjöl och hittar inget ställe som säljer dem längre.
Mari Strömberg

Kommentarer

  • Hej Mari,

    Vi har fortfarande nyponskalsbitar i vårt sortiment men för närvarande är det bara ICA som säljer dessa. Om du inte hittar dem i din närmaste ICA-butik så fråga gärna personalen om de kan beställa in.

    Vänligen,
    Louise
  • Jag gjorde egen nyponsoppa av nyponskalsmjölet.  Det blev lite kornigt.
    Upptäckte att påsen hade bäst föredatum 2019. Alltså 1,5 år sen.
    Berodde kornen på för gammalt mjöl eller? Smaken var annars bra.
    Anita Ollas

  • Hej Anita,

    Att det blev lite kornigt beror förmodligen på att mjölet var gammalt, då kan det bli lite kakigt. Det är dock ingen fara att äta det så länge det ser fint ut samt luktar och smakar bra!

    Hälsningar
    Nina