musli

Nu skall Ni skämmas ordentligt.
Eran hasselnöt o aprikos 600 g har jag ätit i flera år. Eran förpackning var den BÄSTA som finns på marknaden.
Normalpris mellan 34 - 36 kr.
Eran nya mandel aprikos 400 g kostar 48 kr ( paketerad i en katastrof påse, jämfört med eran gamla förpackning ). Det innebär att kilo priset är höjt med nästan 100%.
Ni har ju inte sålt den tidigare produkten med en minus marginal i flera år!!!

Risentas VD dags att reagera......hur STOR blir vinsten nu....kanske är det ditt förslag....om inte ........ vänlige vänligen återgå till den gamla förpackningen å förhoppningsvis samma innehåll som tidigare, å möjligen en liten prishöjning. Dock ej 100% !!!!!!!!!!!

Hans Bengtsson

Hans

Kommentarer

  • Hej Hans,

    Med all förståelse till att man reagerar på den nya förpackningens prishöjning.

    Vi ser kontinuerligt över vårt prisläge och då vi nu gick igenom hela Risenta-sortimentet fann vi behov av att höja priset på några av produkterna, helt enkelt för att de ska bli tillräckligt lönsamma för oss att producera. Vi upptäckte framför allt att en av våra müslisorter sålde vi tidigare med 0% lönsamhet. Det var alltså från början satt ett för lågt pris på dessa, baserat på ingredienserna. Alternativet hade varit att ta bort produkterna helt från hyllan, men det ville vi inte då vi vet att de är omtyckta.

    Vi är dessutom väldigt stolta över att våra produkter produceras i Sverige av produkter med hög kvalitet, och det vill vi så klart fortsätta med!

    Vi tar med oss dina synpunkter i vårt arbete framöver.

    Vänligen,
    Louise
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.