Jag hittar inte Frösotto!

Hej. Jag tycker att frösotto är en toppenprodukt men tyvärr har min butik slutat sälja den. Var kan jag hitta den, vilka butiker säljer den i eskilstuna ?
Madeleine

Kommentarer

  • Hej,

    Vad roligt att du gillar vår Frösotto, du hittar den på ICA.
    Då varje ICA butik beställer från ICA centrallager kan vi tyvärr ej säga specifika butiker som har vår Frösotto i sitt sortment. Så fråga i din butik nästa gång du handlar.

    Vänligen,

    Olivia
  • Hej! Jag vill gärna också veta det - fick det just tipsat till mig från en kollega. Kan ni inte be er ICA-KAM att spana det i sina distributionslistor? Vore himla snällt! Jag kan ta mig till ICA-butiker i vasastan eller södermalm i Stockholm.
    en annan Madeleine
  • Hej,

    Vad roligt att du är intresserad av vår Frösotto!

    Varje ICA butik väljer själva vilka produkter de tar in. Detta styrs dels av efterfrågan dvs. ju större efterfrågan på en specifik produkt, desto större chans att butiken väljer att beställa produkten till sitt sortiment. Ett tips kan vara att leta i större butiker då de oftast har ett bredare sortiment.

    Olivia
  • Hej Olivia,
    Jag hade samma problem som föregående och vill därför tipsa om en sajt som jag upptäckt som hjälper oss konsumenter att kunna identifiera och köpa produkter från matbutikerna.

    Nedan har du ett exempel på just Frösotto och Havremjöl från Risenta 😀
    https://www.matspar.se/produkt/frosotto-300g-risenta
    https://www.matspar.se/produkt/havremjol-300-g-risenta

    En sak som jag generellt har upptäckt är dock att det knappt finns någon aktör som visar ursprunget för produkterna vilket enligt mig är need to have i framtiden 😀

    Mikael
  • Hej,

    Tack för tipset som gör det lättare för våra konsumenter att hitta våra produkter!

    Vad gäller ursprungsmärkning jobbar vi på att skriva ut det på våra förpackningar, men har tyvärr haft problem rent tekniskt och hoppas
    inom kort kunna lösa en del tekniska problem för att kunna skriva ut ursprunget
    på påsen.
    Fram tills detta är
    löst så du gärna höra av dig till oss så svarar vi på vilket ursprung det
    är för den aktuella produkten.
    Olivia
  • Hej
    Har sökt efter frösotto i hela Umeå, Haparanda, Jokkmokk.. Ja vi ville verkligen ha det under vår fjälltur.

    Men helt seriöst, finns den i produktion fortfarande?

    Peder
  • Hej Peder!

    Vår Frörisotto finns inte kvar i vårt sortiment tyvärr.

    Ha en fin dag!
    Robyn
  • Hej, så synd på frörisotton, så himla god. Hoppas den kommer tillbaka....Med vänlig hälsning Lillemor
    Lillemor Nordh
  • Ta in denna igen snälla 😭😭😭😭
    Marie
  • hej,

    Tack för erat inlägg, vi tar med oss denna information till vår produktionsavdelning.

    Ha en fin fredag & en trevlig helg!
    Linda
  • Behöver frösotto!!! Precis när man upptäckt den försvinner den ! 😭 börja sälja den igen snälla !
    Evelina
  • Hej! Frösotto som var så himla god. Kan ni inte ta tillbaka den i sortimentet!
    Anna-Karin Feragen
  • Sorry I'm not able to write this in Swedish, but I'm also missing this Frösotto! I used to buy a few packages to home every time I visited Sweden. I truly hope you will take this marvelous product back to your assortment!
    Marjo
  • Hej!

    Vi tar med oss ert önskemål till vår marknadsavdelning.

    vänligen
    Linda
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.