Finns inte på ICA Kvantum längre..!

Hej,

För ett tag sen hittade vi både Frösotto och Linsotto på hyllorna i vår ICA Kvantum-butik i Ystad. Och de blev snabbt våra favoriter och då främst Frösotto. Men till vår stora besvikelse så hittade vi dem inte längre på hyllorna när vi för några veckor sen skulle fylle på lagret i skafferiet.
Vad har hänt och i vilka butiker kan vi hitta dessa två så bra produkter...?
Peo

Kommentarer

  • Hej Peo,

    Vi har tyvärr inte längre varken linsotto eller frösotto i vårt sortiment.

    vänligen
    Linda
  • Så tråkigt då och vad kan anledningen till detta då
    och finns det några liknande produkter från Risenta.
    Peo
  • Peo, ibland behöver vi tyvärr dra in produkter p.g.a. att de säljer dåligt. Det blir helt enkelt inte hållbart för oss att lagerhålla produkter som färre och färre beställer.

    I dagsläget har vi dessvärre inget liknande att hänvisa till.
    Vänligen,
    Pia Konsumentkontakt
  • Hej, jag har sedan en längre tid med god framgång använt Risenta Psyllium "loppfrön". I de butiker jag besökt saknas numera denna produkt sedan några veckor. Har produkten utgått eller kommer det att komma flera leveranser. Jag brukar handla produkten i olika ICA-butiker.
    Gurli Thörn
  • Hej Gurli!

    Det har varit en produktionsförsening på våra mörka Psylliumfrön. Det finns kvar i vårt sortiment och väntas åter om några veckor.
    Med Vänlig Hälsning
    Robyn
  • Varför finns inte psyllium frön i affärerna längre. Mvh Bme
    Britt-Marie Eriksson
  • Hej Britt_Marie

    Tyvärr har de mörka psylliumfröna utgått ur vårt sortiment. Det är flera parametrar som har påverkat detta beslut, bland annat leverantörernas möjlighet att leverera denna produkt till oss.

    I våra små pappkartonger på 170G märkta Psylliumfrö hittar du nu ljusa psylliumfrön. De ljusa psylliumfröna skapar mer av den geléaktiga substansen när de blötläggs, och är därför mycket bra för magen och lämpar sig också till bakning. Vi hoppas du gillar dessa också! 😊
    Linda