Är sojamjölet GMO fritt?

-undrar om ert sojamjöl ärt gmo fritt , ursprungsland osv ? tack på förhand
 / vänligen ralph
ralph nilsson

Kommentarer

  • Hej Ralph!

    Vårt sojamjöl kommer från Kanada.

    Ingen av våra produkter är GMO-grödor. Man får dock inte skriva ut detta, eftersom svensk lagstiftning säger att man bara ska skriva ut vad en produkt faktiskt innehåller, inte vad den inte innehåller. I de fall en produkt skulle innehålla GMO-grödor så måste de enligt EU:s lagstiftning märkas upp, så det är lätt att upptäcka dessa produkter om du inhandlar dem inom EU.

    Vänligen,
    Louise