Belugalinser

Hej,
Lagade ett recept med belugalinser, i receptet står tillagningstid c:a 25 min, men jag är tvungen att koka mer än 1 timme för att det ska bli bra. (Belugabolognese från Coop.) Har gjort receptet två ggr med samma resultat.
Sist före datum är 29-11-2020 och lot eller vad ni kallar det för 4000703.
Det blir gott men tar lång tid.

Marie

Kommentarer

  • Hej Marie,

    Det är svårt att säga varför det tar så lång tid eftersom det inte är vårt eget recept men jag antar att det är en del syra iom att den innehåller tomat. Det kan tex påverka kokningstiden men är endast en gissning.
    Min rekommendation är att koka linserna för sig enligt våra instruktioner på förpackningen och sen blanda ner precis i slutet.
    Vår rekommendation är alltid att följa instruktionerna på våra förpackningar.

    Hälsningar
    Linda