Är Risentas produkter fri från GMO, Genetiskt modifierad organism?

Jag tycker det är viktigt att inte äta GMO -föda! Är något av Risentas produkter GMO?
Pia Konsumentkontakt

Kommentarer

  • Vi håller med om att GMO är en viktig fråga! Inga av våra produkter är av GMO-grödor.

    Man får dock inte skriva ut detta, eftersom lagstiftningen säger att man bara ska skriva ut vad en produkt faktiskt innehåller och inte vad den inte innehåller. I de fall en produkt skulle innehålla GMO så måste detta skrivas ut, finns dock inga livsmedel i Sverige idag som är odlade av GMO-grödor.

    Vi hoppas vårt besked känns bra!

    Pia Konsumentkontakt
  • Hej
    Är era produkter fortfarande GMO-fria?
    Magdalena
  • Hej Magdalena

    Ja, våra produkter är fortfarande GMO fria.

    vänligen
    Linda
  • hej , Vi använder gärna era goda rostade saltade solrosfrön, som garnityr ibland och nu umdrar vi....
    misade idag påsen fått ut 2101 ...är det farligt?
    Tar provivamen snopet.Smakade fadda så ...
    Elisabeth
  • Hej Elisabeth

    Nej det är inte farligt.
    Vi garanterar att produkten är bra fram till bäst före-datumet. Ofta kan man äta torrvaror även efter passerat före-datum.
    Vi brukar vi rekommendera att man följer Livsmedelsverkets råd: luktar/smakar/ser maten ut som vanligt?

    Ni märker ganska snabbt på doften om produkten har härsknat, och oftast smakar det oätligt. Tänk på att näringsvärdena kan vara sämre än det som är angivet på förpackningen.

    Det är alltid upp till dig om du vill använda en produkt som har passerat bäst före-datum, men om det är en torrvara som inte luktar eller smakar illa ska det vara helt ofarligt att fortsätta äta av den.

    Linda