Är de röda linserna groddbara

Jag saknar information om era röda linser är
1.) Hela
2.) Oskalade
3.) Osplittatade
4.) Ursprungsland
5.) Ostrålade
6.) Ekologiska
7.) GMO fria
För trygg groddning.
Jag har 5000 följare på Facebook och just röda linser misslyckas många med för groddning

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157832762378292&id=582503291

https://www.risenta.se/produkter/boner-linser/roda-linser-1
Johan Wahlström

Kommentarer

  • Hej Johan

    Tack för dina frågor
    När det kommer till att grodda våra produkter. Ja, det kan man, med viss reservation. Vi köper inte in några av våra produkter just med tanke på att de ska groddas, dock så kan man grodda de flesta linser och frön. Men i och med att vi inte ställer krav på så kallad grobarhet så kan produkten t.ex. ha värmebehandlats vilket gjort att de inte längre är till 100 % grobara.

    När det kommer till GMO: Inga av våra produkter är av GMO grödor. Man får dock inte skriva ut detta, eftersom lagstiftningen säger att man bara ska skriva ut vad en produkt faktiskt innehåller och inte vad den inte innehåller. I de fall en produkt skulle innehålla GMO så måste detta skrivas ut.

    Ursprungslandet för våra röda linser är kanada. Vi skriver alltid på förpackningen om det är en ekologisk produkt.

    vänligen

    Linda
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.