Växla in gamla sedlar

Hej ja har 10 st gamla 1000 och 5 st gamla 500
Kan ja växla in dem

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga!

    Riksbanken har möjlighet att lösa in alla ogiltiga svenska sedlar, oavsett hur gamla de är. För det tar Riksbanken ut en avgift på 200 kronor per ansökan.

    Här kan du läsa mer om hur du går tillväga för att lösa in gamla sedlar: Att lösa in ogiltiga sedlar.

    Hälsningar,

    Riksbanken
  • Var kan jag lösa in en utländsk Check? Checken är utställd av USA  myndighet.
    Jan Friberg
  • Hej,

    Riksbanken kan tyvärr inte lösa in checken. Det råd vi brukar ge är att man ska vända sig till sin bank eller någon av de andra affärsbankerna. Men vi har också förstått att det är många banker som inte löser in checkarna. Om du har eller har haft konto i en amerikansk bank kanske du kan vända dig till den banken, eller kontakta den amerikanska ambassaden i Sverige och fråga om vägledning. Du skulle också kunna vända dig till Konsumenterna som ger vägledning i frågor som rör bank och försäkring: https://www.konsumenternas.se/

    Hälsningar
    Riksbanken
  • Hej!
    Jag har ärvt massa giltiga mynt ca. 7000-8000 hur kan jag få dom insatta på mitt konto, inge bank jag frågar tar imot dom
    Anders Nordin
  • Hej Anders,

    Om det inte finns någon bank som tar emot mynten föreslår vi att du vänder dig till ett växlingskontor som till exempel Forex. Det går tyvärr inte att lösa in mynten hos Riksbanken.

    Med vänlig hälsning,
    Riksbankens kommunikationsenhet
    Riksbanken
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.