Utländsk valuta och check

Varför slutar bankerna(Nordea, Handelsbanken, Swedbank)
att hantera valutaväxling och lösa in utländska checker? Vi behöver en fullt ut fungerande bank.

Kommentarer

  • Hej

    Kontakta gärna berörda banker för närmare information.

    Annars är det Finansinspektionen som är den myndighet som övervakar finansmarknaden och som ansvarar för tillsyn, regelgivning och tillståndsprövning för finansiella marknader och finansiella företag. Vänligen kontakta Finansinspektionen: https://fi.se/sv/

    Hälsningar
    Riksbanken
  • Hej! Jag har några resecheckar. Ingen av bankerna vill lösa in dom. Hur gör jag???
    Mvh Rosamund
    Rosamund Wilkinson
  • Hej Rosamund!

    Riksbanken hanterar dessvärre inte resecheckar. Så vi hänvisar vidare till bankerna, men om du redan har försökt med dem, kanske ett växlingskontor kan ge ytterligare råd för inlösen?

    Med vänlig hälsning,
    Riksbanken
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.