Var hittar vi information om bolåneränta?

Vi skriver kandidatuppsats i nationalekonomi och behöver tillgång till data om bolåneräntan mellan år 2005 och 2016. Vi har läst flera studier där man referar till Riksbanken som källa för dessa data. Kan ni skicka den till oss?

Kommentarer

  • Det var länge sedan vi hade offentlig bolåneräntestatistik. Den blev svår att följa eftersom bolåneräntor nu är förhandlingsbara på ett sätt som de inte var tidigare. Vi får därför hänvisa er till enskilda bolåneinstitut.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.