Kronans värde!

Svenska kronan tappar allt mer värde. Hur ska den kunna stärkas med den nya räntesänkningen?
Urban Bertilson

Kommentarer

  • Hej, Riksbanken har inget mål för växelkursen. Sedan i början på 90-talet har Sverige en rörlig växelkurs.

    Att förutspå fluktuationer i växelkurser är notoriskt svårt och prognoser riskerar lätt att slå fel. Det kan dock konstateras att de senaste månaderna (sedan början av maj) har kronan stärkts med omkring 40 öre mot både dollarn och euron.

    Mvh

    Riksbankens kommunikationsenhet
    Erik Kommunikatör
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.