Kontanter i omlopp

Hur mycket kontanter har vi i Sverige?

Kommentarer

  • Statistik över sedlar och mynt i cirkulation hittar du här:

    http://www.riksbank.se/sv/Sedlar--mynt/Statistik/

  • Hej!
    Jag undrar hur man får tag i 1000kr sedlar?
    Försökte beställa på Swedbank, och fick svaren enl. nedan:
    - Vi hanterar inte kontater!
    - Vi vet inte hur man får tag i 1000kr sedlar?

    Har ni möjlighet att svara på denna enkla fråga, eftersom det onekligen ska finnas nya 1000kr sedlar!?

    mvh Marcus
  • Hej Marcus,

    Det är genom affärsbankerna eller växlingskontor. Tyvärr är det inte alla banker som tillhandahåller den servicen men dom borde kunna hänvisa dig som kund till ett kontor som har kontanthantering.

    Med vänlig hälsning
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.