Kommer Stibor att finnas kvar som referensränta?

Riksbanken

Kommentarer

  • Från och med maj 2020 genomförs beräkning och offentliggörande av Stibor av Swedish Financial Benchmark Facility (SFBF).

    Enligt EU:s benchmarkförordning måste administratören av Stibor, SFBF, ansöka om auktorisation före utgången av 2021. Finansinspektionen avgör om Stibor och dess administratör uppfyller förordningens krav och därmed kan auktoriseras. I Sverige har inga beslut fattats om att sluta publicera Stibor.
    Riksbanken
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.