Hej, hur kan jag få tag i en 1000 kronorssedel i Stockholm

Hej
Jag önskar växla till en 1000 kronorsedel I Stockholm. Hur kan jag göra det
Lars-Olov Söderström

Kommentarer

  • Hej,

    Vi på Riksbanken har ingen växlingsverksamhet och kan därför inte hjälpa dig.

    Ett tips kan möjligen vara att gå till någon affärsverksamhet som du vet tar emot kontanter, alternativt hitta ett växlingskontor.

    Mvh

    Riksbankens kommunikationsenhet
    Riksbanken
  • vem ser tillatt baanker följer lagar och riksdagsbeslut
    herbert birkler
  • Hej Herbert,

    Det är Finansinspektionen som övervakar finansmarknaden dit bankerna räknas. Du kan läsa mer om Finansinspektionens verksamhet på deras webbplats: https://finansinspektionen.se/sv/

    Med vänlig hälsning,
    Riksbanken
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.