Minimera väntetid vid byten

Hej!

Jag har önskemål om att ni skapar en funktion som låter en själv välja hur långa väntetider man är villig att acceptera mellan olika bussbyten. Vet inte hur många gånger jag har tvingats att vänta ”i onödan” när jag egentligen hade kunnat hinna med tidigare anslutningar om jag bara promenerat i en smula raskare takt till hållplatsen, men inte gjort det på grund av jag inte vetat om att det gått någon tidigare buss, då appen verkar utgå från att man går lika långsamt som en snigel och räknar med att det ska ta typ tio minuter att korsa en perrong eller 20 minuter att passera en vanlig bro.

Det är som ni säkert förstår väldigt opraktiskt att behöva lägga upp sin egen rutt när man tycker att appen borde kunna erbjuda att visa smidigare och lämpligare valmöjligheter. Tycker att det i appen ofta är pålagt med onödigt långa väntetider i den automatiska beräkningen. Därför efterlyser jag nu som sagt en funktion som låter visa alternativ med kortare tid för byten. Som det är i nuläget måste man hålla på att söka mellan olika delsträckor på egen hand för att se hur bussarna och pendeltågen faktiskt går, och det kan vara ganska tidskrävande om man har många byten att göra.

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Robin!

    Vi har haft en hel del användare som hört av sig om samma problem, fast det omvända, att bytena ofta har för kort tid på sig! Jag förstår helt och hållet er allihopa, man går olika snabbt och är olika van vid hur man genomför sina byten och självklart vore det ultimata att kunna berätta för appen hur snabbt man själv tror sig klara av bytet. Våra utvecklare håller på att titta lite på olika metoder för hur en lösning skulle kunna se ut och jag kommer självklart vidarebefordra även ditt förslag till dem.

    Tack för ditt inlägg, önskar dig en fin vecka!

    Med vänlig hälsning
  • Hej Matilda,

    Tack för snabbt svar och tack för att du kommer att vidarebefordra mitt förslag. Önskar dig också en fin vecka!
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.