Yali element grön lampa blinkar?

Hej, två element från 2013 blinkar grönt och får ingen värme. Under grader- och solvredet står L och N med röd pil mot N. Finns manual eller info om vad som kan vara fel? Tack på förhand!
Maria

Kommentarer

  • Hej Maria,

    Tack för din fråga.

    Blinkar lampan grönt oavsett vad du ställer för temperatur, så är troligen termostaten sönder. Kontakta en lokal elfirma för pris på termostatbyte.
    Men innan beställning be dem kontrollera så elpatronen är hel.

    Vredet med N och L är att man kan sänka yttemperaturen, från max 80°C (N=normal) till max 60°C (L=Lågtempererad) Om man sätter radiatorn på L får man ut omkring 50 % av värmeenergin.
    Detta bör tas med när man beräknar effektbehovet för rummet.

    Vi kommer att maila en manual till dig gällande dessa element.

    Mvh

    Malin K Sales and Customer Support