Går Yali Digital+ att para ihop med Touch E3

Jag har 7 st Yali Digital oljefyllda element som kan styras via min Touch E3-enhet. Elementen har den "gamla" display-enheten (inköpta ca 2015). Ett element har gått sönder och jag har köpt ett nytt som då har en "nyare" display-enhet med:  pil vänster, ok, pil höger samt + och -. Jag har försökt att para ihop elementet med min Touch E3 men lyckas ej. Visst ska den nya display-enheten vara kompatibel med den gamla eller måste jag uppdatera firmware i min Touch E3?
David Segerros

Kommentarer

  • Hej David.
    Den nya Yali Digital+ (plus) är inte kompatibel med Touch E3. Den går endast att koppla ihop med vårt nya styrsystem "Unisenza+".
    De gamla termostaterna går att köpa som reservdel för att reparera din gamla radiator.
    Kontakta din elektriker så hjälper de dig vidare.
    Joakim Tech Support El Nordic
  • Jag har ett liknande problem. Jag har utökat anläggningen som styrs med Touch E3 med ett nytt element som då blev Yali Digital+. Hur kan jag få ihop systemen utan att behöva byta samtliga övriga radiatorer plus styrsystem?
    i min enfald hade jag antagit att systemet var bakårkompatibelt eftersom värmesystem ju kan förväntas ha en lång livslängd.
    Peter
  • Hej Peter.
    Du kan göra på samma sätt. Det går att byta termostat på den nya radiatorn till en variant som du har på dina övriga radiatorer. Då kan det användas med ditt Touch E3 styrsystem.
    Joakim Tech Support El Nordic
  • Hej, hakar på inlägget ovan. Jag har precis samma problem - nytt element Yali D+ som jag vill para med mitt styrsystem. Kan ni specificera vilken reservdel jag ska beställa för att få den termostaten på mitt nya element? Jag gissar att den måste bytas av en elektriker..?

    Thomas
  • Hej Thomas.
    Det är termostat och powerbox som ska bytas till en nyare.
    Vänligen kontakta en elektriker så hjälper de dig med beställning och byte.
    Joakim Tech Support El Nordic
  • Hej,
    Har Yali parada som jag styr med Clever touch e3, vad gäller elementen så är jag mycket nöjd men vad gäller styrenheten Clever touch e3 så har det vart en hel del problem med att ändra temperatur och allmänt kunna styra systemet med wifi och mobil.
    problemen har ofta vart att man får göra ändringarna flera gånger innan systemet registrerar att man gjort en ändring men i det stora hela så har det fungerat.
    Funderar nu på om Unisenza plus är kompatibelt med Yali parada och om det fungerar att lägga 3-4 olika temperaturer när man skapar program vid olika tider på dygnet?
    med Clever touch så kan jag bara ha 2 olika temperaturer att välja på (comfort/eco)

    mvh
    Leif Eriksson
  • Hej Leif.
    Kompatibiliteten kan du läsa om tidigare i denna tråden. Radiatorerna får uppgraderas till Yali Parada Plus för att fungera med Unisenza Plus.
    I Unisenza Plus kan du i princip ställa så många temperaturskiftningar och temperaturer du vill på ett dygn.
    Se exempel här i Youtube-filmen:
    https://www.youtube.com/watch?v=ODY7Pk9qBBc&list=PLB0t2NaJrFnBtYZEW8dRswcue9RsHzNsG&index=7
    Joakim Tech Support El Nordic
  • Hej igen,
    Har försökt att googla på ny termostat för att uppgradera elementen till Parada + men hittar inget.
    Kan ni möjligtvis hjälpa mig med att skicka en länk på exakt vad det är jag behöver och vart jag kan köpa det för att kunna styra mina äldre Element med den nya appen.
    Mvh
    Leif Eriksson
  • Hej Leif.
    Du kontaktar en elektriker med firma så kan de beställa delarna av oss. De kan hjälpa dig med uppgraderingskit och byte. Arbetet ska utföras av behörig elektriker.
    Gateway heter Unisenza Plus och har E-nummer 1790000. Den kan du antingen köpa hos samma elektriker eller hos en återförsäljare
    Joakim Tech Support El Nordic