Ventilval till Danfoss Link connect sytem

Hej
Jag tänkte börja byta ut lite radiatorer i mitt hus och har ett Danfoss Link - system
liggandes som jag tänkte koppla till ett flertal Delta element och några Paros alt Kos. Vad jag förstår så måste jag köpa till andra ventiler till termostaterna för att vara kompatibel med Danfoss. Jag har tittat runt och läst på lite och hittar:
Ventilinsats Delta
Ventilinsats RDF Kon

Där det ser ut som att det är Ventilinsats RDF Kon som bör köpas till elementen för att kunna använda Danfoss termostaterna, gäller det då även design radiatorerna Paros och Kos?
Eller rekommenderar ni någon annan ventil?

mvh
Michael

Kommentarer

  • Hej Michael,

    Tack för din fråga.
    Till Delta Ventil finns bara M30 ventilinsatser men Danfoss har adaptrar även för M30. Alternativet är Delta utan ventil och montering av radiatorkoppel Evoflow utanpå radiatorn.

    Evoflow har M28 ventilinsats och Danfoss har adaptrar för det med.

    För Paros/Kos rekommenderar vi ett H stycke VVA med ventil.

    som monteras under radiatorn. Det är en M28 ventilinsats.

    Mvh
    Malin K Sales and Customer Support