Uppdatering Touch E3 V03.10

Efter uppdatering så slutade wifi fungera helt! Provat starta om Touch-panel, router utan framgång.
Icon wifi är gråmarkerad, alltså inte aktiv att kunna gå in på.

Skickade frågar i forum under helgen och jag undrar om Ni mottagit frågan?
Johan

Kommentarer

  • Hej!

    Kan du kontakta oss på 0510-481300 så vi kan höra lite mer om detta?

    Mvh
    Lolita
  • Hej!
    I helgen uppdaterade jag till v03.10 med samma resultat som Johan ovan. Har ni någon rekommenderad åtgärd för att komma runt problemet? Det som händer är som sagt att ikonen för Wifi är gråmarkerad. Och det går inte att komma åt Wifi-inställningar.

    Anledningen till att jag uppdaterade från v03.09 till v03.10 var pga instabilt Wifi efter strömavbrott (ibland fick inte Touch E3 kontakt med routern igen efter strömavbrott). Jag läste i er changelog att v03.10 skulle innehålla lösningar för Wifi-relaterade problem. Men nu är det ännu värre eftersom det inte funkar alls. Förut funkade det åtminstone till nästa strömavbrott.

    Tacksam för snabb hjälp!
    Martin
  • Hej Martin,

    Tack för din fråga.

    Det kan, vid få undantag, hända att Wifi filerna inte läses över på rätt sätt när man uppdaterar Touch E3an. Då förblir Wifi-knappen grå. Detta avhjälps med att radera filerna från SD-kortet, lägga in uppdateringsfilerna på nytt på SD-kortet och sätta in kortet i Touchen (där har försvunnit en fil från SD-kortet, så därför behöver man lägga in dem på nytt). Stäng sedan av Touch E3an med knappen på baksidan och sätt på igen efter ca 15 s. Då läses Wifi filerna över till Touch E3an och Wifi knappen ska bli blå igen efter ca 10 min (oftast efter 1-2min).


    Mvh

    Malin K Sales and Customer Support
  • Tack, det hjälpte!
    Martin
  • Uppdaterat min Touch E3 då jag har problem att hitta "mitt" nätverk, men går ändå inte. Någon ide vad detta kan bero på?  Övriga saker på mitt nätverk fungerar...

    Robert Mellberg
  • Hej Robert,

    Tack för din fråga.
    Kontrollera så din router ger ut ett 2,4 GHz nätverk, för Touch E3an fungerar bara med det (inte 5 GHz nät).
    Om du har fortsatta problem så maila in ditt problem till info@lviprodukter.se

    Mvh
    Malin K Sales and Customer Support
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.