Hur många masterradiatorer kan man koppla till Touch E3?

Hej,

Hur många masterradiatorer kan man koppla till Touch E3? När jag läser installationsmanualen fattar jag det som att man bara kan koppla en master och ett antal slavar till Touch E3, stämmer det?
Jag har tre rum med ett Yali Digital i vardera rum. Radiatorerna är inte sammankopplade, så alla tre ska väl då betraktas som master? Kommer det att fungera? Det blir ju tre masterradiatorer som ska kopplas till Touch E3.

Fungerar alla Yali Digital att koppla mot Touch E3? Mina radiatorer är från 2016-2017, är dom för gamla?

Vänligen,
Göran
Göran Sellman

Kommentarer

  • Hej Göran,

    Tack för ditt meddelande.
    Du kan koppla upp mot 50 radiatorer på en Touch E3

    Om du har mer än 1 radiator i ett rum, blir den du installerarförst Master och följande blir slavar.
    Det är inget du behöver tänka på när du gör installationen eller hålla reda på.
    Bra är dock att tänka på vilken du kopplar in först om du har mer än 1 radiator, eftersom det är den som kommer styra värmen i just det rummet.

    Alla Yali Digital fungerar att koppla upp mot touch E3.
    Däremot har mjukvaran i termostaten uppdaterats sedan 2016 och sensorn har ändrats lite i sin placering.
    Känner du att du vill uppdatera dina termostater så kan du kontakta en elektriker och fråga vad det skulle kosta om han byter ut dina termostater.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina