Touch E3, Går det att integrera mot överordnat system (Openhab, Home Assistant el. liknande)

Jag har mina radiatorer kopplade mot Touch E3, åtkomliga via App eller hemsida. Jag undrar om det finns möjlighet att integrera Touch E3 till ett överordnat system, ex. openHabian eller Home Assistant el. liknande?

Det hade gett möjlighet att ex med automatik styra ner temperaturer vid tillfällen med högt elpris, eller vid längre vistelse borta från huset.
Per

Kommentarer

  • Hej Per och tack för att du kontaktar oss.
    Touch E3 jobbar efter ett slutet protokoll och kan därför inte integreras med något annat system.

    Joakim Tech Support El Nordic
  • Men får man möjligtvis fråga varför det är så? Det vore Ri ligg och modernt att kunna integrera systemet i tex Homey eller HA för att kunna styra mot elpriset. Är detta något ni skulle kunna fixa?
    André Palm
  • Det finns i nuläget inga planer på den slags funktioner i Touch E3 / Clevertouch.
    Joakim Tech Support El Nordic