Touch E3 hittar inte nätverk efter byte av router

Hej,
Min Touch E3 får inte kontakt med mitt nätverk efter att jag bytt till ny router.
Vad kan det bero på?
Bosse

Kommentarer

  • Hej Bosse.
    Tack för din fråga.
    Prova att gå in i inställningarna för routern och stäng av 5GHz signalen så att endast 2,4GHz är påslaget.
    Gör sedan sökningen med Touchen igen. När du fått kontakt med nätverket kan du åter slå på 5GHz.

    En mer permanent lösning är:
    • Skapa ett gästnätverk i routern.
    • Avaktivera 5GHz signalen för gästnätverket.
    • Namnge gästnätverket ”NO INTERNET”
    • Ställ in säkerhetsgrad WPA2
    • Sätt bandbredden till 20
    På detta sätt kan “dual band” bibehållas för normal användning av routern och gästnätverket blir reserverat för din Touch E3
    Joakim Tech Support El Nordic