Touch E3 - få in IP-adress har slutat att fungera

(2:a försöket) Hej, Har en Touch E3 som hanterar elementen i vår stuga sedan snart 4 år. Kontakten mellan Touch E3 och element fungerar bra. Kontakten med Routern/Wifi har fungerat mestadels bra men redan från början har det varit svårt/tagit lång tid att få Touch E3 att få in ip-adressen från Routern/Wifi. Tråkigt, då appen i telefonen då inte har kontakt med elementen.
Och nu har Touch E3 helt slutat att få in ip-adressen från ordinarie Router, och inte heller från andra wifi-källor som t ex iPhone utdelande av Wifi. Så efter att under åren lyckats hitta ip-adress ett 25-tal gånger så går det nu inte alls. Vi har V 03.05 sedan några år, men uppgraderingen av mjukvaran gjorde inte det lättare/snabbare att få in ip-adressen.
Så nu behöver vi er hjälp med detta problem så att vi åter kan styra elementen via app i telefonen
Tack på förhand, mvh Lars
Lars

Kommentarer

  • Hej

    och tack för din fråga!
    Jag bifogar en länk med några filmer som du kan följa men beroende på vad du har för Router så kan du behöva knappa in dens namn manuellt och när du sedan ska skriva in ditt lösenord tryck först ett backsteg innan du skriver in det för det kan hända att det ligger ett mellanslag innan och då tar den inte detta.

    Filmerna finns längst ner på länksidan.

    https://www.lviprodukter.se/produkter/touch-e3-styrning.htm

    Mvh
    Lolita
  • Hej!

    Jag har liknande problem med min enhet (3.05 mjukvara, samt gen 2 app i telefonen).
    Den erhåller IP-adress korrekt från routern, status blir 1/2.
    Men jag lyckas inte komma till status 2/2.
    Sen ca 36 dagar har enheten inte kommunicerat med lvi-servern.

    Har även testat att skicka en ny kod och angett den i Touch-enheten, utan framgång.

    Vad kan det bero på?
    Har ni haft några störningar på LVI-servern som enheten kommunicerar med?
    Den egna wifi-routern fungerar i övrigt utan problem.
    Henrik
  • Hej

    och tack för din fråga!

    Om du har haft ett längre strömavbrott eller om det varit något annat fel hos operatören så kan det hända att den inte kopplar upp sig igen.
    Pröva att slå av E3 panelen på baksidan på den svarta piggen och låt den vara avstängd ett tag innan du sätter på den igen, om den inte kopplar upp per automatik så kan du behöva få söka upp routern igen.

    Mvh

    Lolita
  • Hej,
    Jag har samma problem som Henrik beskriver ovan. Jag har provat att starta om Touch E3 skärmen och även sökt upp och konfigurerat WiFi igen. Trots alla dessa försök, så blir WiFi status 1/2. Alltså kontakt med mitt nätverk, men ingen kontakt med LVI servern. Min Touch E3 har V.03.05 installerad.
    Vad kan jag göra för att lösa problemet? Det här har funkar bra under ett par år, men nu har något hänt. Hela poängen med att jag köpt nya element osv är att kunna styra värmen i fritidshuset via appen.
    Hälsningar
    Per-Erik
  • Hej!

    Det kommer strax, idag eller imorgon en ny version av mjukvaran på vår sida så håll utkik efter denna. Det ska vara 3.08 och den kan du ladda ner och föra över på ett SD-kort. Skulle du behöva hjälp angående detta så skicka ett mail till oss på info@lviprodukter.se så ska vi försöka hjälpa dig.

    Länk till programuppdateringen:

    https://www.lviprodukter.se/ladda-ner-dokument/programvara.htm

    Mvh

    Lolita
  • hej!!
    Jag har uppdaterat min touch E3 till v.03.11 men wifi försvann helt alltså det går inte trycka på den heller och den försvann helt från Installation också.
    shamshon
  • Hej!
    Uppdaterade idag mjukvaran till 3.10, efter det så går det inte att koppla upp mot wifi.
    Efter uppdatering var wifi grönt och 2/2 uppfyllt, men kontakt saknades. Startade om router utan någon skillnad. Därefter startade jag om panelen, då släktes wifi knappen på panelen och det går ej att komma in i konfigurationen för wifi.
    Mvh
    Johan
  • Hej,
    Jag har precis installerat Touch e3 tillsammans med LVI Yali digital element. Styrning via radio fungerar bra men jag kan inte hitta mitt eget nätverk. Mjukvaran i enheten är 3.10 och den hittar flera av mina grannars nätverk men inte mitt. Jag har provat att starta om den även min router men det går inte ända. Däremot hittar både datorer och telefoner mitt nätverk. Har även provat att lägga till Wi-Fi manuellt men då får jag ingen Ip adress. Jag har en Arris 468 dual band router.
    Tacksam för ne lösning på detta så att jag kan använda Touch e3 som det var tänkt.
    Roger johansson
  • Hej!
    Vilken mjukvaruversion skall användas?
    Och var hämtas rätt version? Vänligen skicka länk.
    Har kontaktat er ett par gånger sen i höstas om problemet om att IP adressen
    inte kommer in.
    Går det bra att vi också ringer Jesper?
    Med Vänlig Hälsning
    Lars
  • Hej och tack för din fråga,

    ring 0510 481300 så får du den hjälp du behöver

    Mvh
    Anna-Karin