Touch E3 - WIFI och koppling till CleverTouch Gen2

Hej! Vi har sedan några år tre st Yali Digital och en Touch E3 som styr dessa. Kopplingen mellan radiatorerna och styrpanelen funkar bra, men jag har hittills inte lyckats koppla upp den på WiFi. Inte heller har jag lyckats skapa ett konto med app:en i iPhone (CleverTouch Gen 2). Jag får svar att det inte går att registrera, att det redan finns ett annat konto med samma namn? I alla fall: på skrämen på Touch E3 där man ska konfig WiFi där hittar panelen mitt nätverk, men jag får ingen IP-adress. Panelens MAC adress visas, men ingen enhet med den MAC-adressen finns förstås i mitt nätverk. Jag kan skriva in nätverkets lösenord, men jag har en röd knapp uppe till vänster, status är ett rött X och ja... det finns inget sätt att mata in detta och få en tilldelad IP-adress till panelen...? Nedan också bilder på Info-rutan, kanske någon vägledning? Ska jag uppdatera? Version 2.4, är det rätt? Var kan jag ladda ner en senare version, finns det?
Tacksam för svar och ledning kring detta, jag skulle nämligen vilja köpa tre radiatorer till och styra dem genom Touch E3, men det är ju under förutsättning att det fungerar, annars känns det meningslöst.
vänliga hälsningar,
Lars Bildt

Kommentarer

  • Hej

    och tack för din fråga!

    Om du går in i Meny på E3 panelen vad står det fär version i fönstrets nedre kant?
    Ser även att du har status 0/2 på övre bilden och då har du tyvärr inte fått kontakt med din router. Pröva att koppla in den på nytt ochnär du ska skriva in lösenordet så börja alltid med att trycka ett backsteg ifall att det är ett mellanslag först.

    Mvh
    Lolita
  • Hej Lolita,
    Jag har version V.03.05.
    Precis, att logga in Touch E3 på WiFi (routern) är det som jag inte lyckats med och inte heller därför att lägga upp ett konto... Jag har lagt in lösenordet på nytt, det detectar alltså routern (högst upp), får ingen tilldelad IP-adress (routern har DHCP), jag ser Touch E3's MAC-adress och längst ner är alltså det korrekta lösenordet inskrivet. Men som du ser är knappen högst upp till höger RÖD och under det ett RÖTT kors, Status som du säger 0/2 och under det står det 310C och 02.30.
    vänliga hälsningar,
    //Lars

    Lars Bildt
  • Hej!

    Tror du försöker sätta in routerns lösenord där och där ska det vara lösenordet du får från appen CleverHeating Gen 2 som ska skrivas in.

    Då din E3 inte har kontakt med routern (det ser man genom att det står status 0/2) så måste du sätta in denna först. Bifogar en kort film om hur du gör.

    https://www.youtube.com/watch?v=eG1MNU2xOU4

    Mvh

    Lolita
  • Har en Touch E3. Installerad för 2 år sedan. Förra vintern stannade den. Varför vet vi inte. Hade kontakt med någon hos er som hjälpte mig att starta om den. Nu andra vintersäsongen fick jag ingen kontakt via appen. Åkte till landet startade om men nu syns bara en klocka och fyrkantiga rutor. Går inte att ställa in igen. Har skärmen gått sönder efter ett år?
    Mona Söderström
  • Hej Mona.
    Jag skriver ett mail till dig.
    Joakim Tech Support El Nordic