Thermopanel V4 - vad är ventilen inställd på vid leverans?

Hej

Jag har tänker beställa en Thermopanel V4 för installation i ett ett-rörssystem. Vet att jag behöver en ettrörsfördelare och en termostat men undrar hur ventilhuset är inställt vid leverans.

Vänligen/Per-Erik

Per-Erik Norelius

Kommentarer

  • Hej Per-Erik.

    Tack för din fråga.

    Ventilhuset/ventilinsatsen TIF som är monterad i TP radiatorer, har i sig själv ingen ettrörs eller två-rörs funktion och ställs inte in på något sådant vis. Visar med bild här ventilinsatsens funktion.

    Bästa hälsningar
    Susanne

  • Hej igen och tack för svaret
    Men min undran var om läget ventilen står i vid leverans eftersom den är justerbar
    "Ventilarrangemanget har inbyggd förinställning, dold för obehöriga, som kan justeras utan nedtappning av systemet"
    Mvh/Per-Erik
    Per-Erik Norelius
  • Hej Per-Erik.

    Kv-värdet som ventilen är inställd på är 0,58 och är då fullt öppen.

    Bästa hälsningar
    Susanne