Termostater till gamla element (MEB 510, 508, 508/2, 505 och MEC 503)

Hej!
Jag har flyttat in i ett radhus med gamla element där samtliga termostater verkar ha gett upp. Huset är från 70-talet, men har renoverats på 90-talet, så jag vet inte om de är 50 eller 30 år gamla. Det är inga ungdomar oavsett! 😉

Finns det termostater att köpa till dessa modeller (och i så fall var, jag bor i Göteborgstrakten):
MEB 510 400V-1000W
MEB 508 400V-800W
MEB 508/2 400V-800W
MEB 505 230V-500W
MEC 503 400V-300W

Vore jättetacksam för svar på det här!
Med vänlig hälsning
Ulrika

Kommentarer

  • Hej,

    tack för din fråga.
    Till dina element finns det fortfarande termostater att köpa - bara vänd dig till en elbutik/elfirma så beställer dom delarna till dig.
    Du kan även hitta närmaste åteförsäljare på vår hemsida:
    https://www.lviprodukter.se/kontakt/aterforsaljare

    Mvh
    Anna-Karin
  • Tusen tack för snabbt svar! 😀
    //Ulrika
    Ulrika
  • Tack för snabbt svar!

    Tyvärr blev det lite motgång i processen...
    Jag var på Friggahuset i Sävedalen och kollade om de kunde beställa hem termostaterna, men de sa att de behövde ett E-nummer också för att kunna beställa.
    Jag hittar ingen mer information på radiatorerna, så nu vet jag inte hur jag kommer vidare?

    //Ulrika
    Ulrika
  • Hej!

    Det finns inget E-nummer utan de använder bara beteckningen när de beställer av oss, tex termostat till en MEB 510 400V.

    Mvh
    Lolita
  • Hej,
    Jag har ett gammalt element MEB 508/2 som har lagt av. Knapparna lyser fortfarande men elementet ger ingen värme. Kan man reparera det?
    Kristina
    Kristina Dahlqvist
  • Hej och tack för din fråga,

    Är det termostaten som är trasig har vi fortfarande reservdelar- bra att be en elektriker konstatera vad som är fel innan du beställer nya delar.

    Mvh Anna-Karin
    Anna-Karin