Termostat till LVI CEB 305/2- Beställa reservdelar

Hej,
Jag har en elradiator av modellen CEB 305/2 400V som har slutat fungera. Det är termostaten som är problemet (den gröna lampan blinkar med vissa intervall). Detta är radiator nr 2 som krånglar så jag är rätt säker på felkällan då det fungerade efter att jag bytt termostaten förra gången. Kan jag beställa från er? Jag är auktoriserad elektriker AL (ABL) så jag kan montera själv och har eget företag.

Tacksam för svar
Vänligen
Marcus Andersson

Kommentarer

  • Hej Marcus,

    Det kan du göra, vi har de på vårt reservdelslager.
    När det gäller CEB måste man byta både termostat och patron eftersom smältsäkringen har bytt plats.
    Men du betalar för en termostat och får patronerna på köpet, gäller bara CEB.

    Eftersom du är elektriker med elfirma beställer du på vår hemsida, jag lägger med en länk
    https://www.purmo.com/sv-se/verktyg-och-tjanster/bestall-reservdelar

    Vill du veta priser ringer du in till vår kundsupport.

    Ha en fortsatt bra tisdag!
    MVH
    Kristina
  • Vi har ett oljeelemnt av samma typ. När jag slog på det lyser inte gröna lampan alls. När jag ändrar till natttemp lyser röd lampa men fortfarande ingen värme, vad är felet tror ni är det termostaten också? Går det att bara  byta den eller måste man köpa  nytt element? Det är ca15-20 år
    Eva-lotte
  • Hej Eva-Lotte
    Det kan vara termostaten och/eller elpatronen som är trasig.
    Vänligen kontakta en elektriker för eventuell felsökning och reparation.
    Joakim Tech Support El Nordic
  • Vad kostar en ny termostat o elpatron. Vi har
    LVI oljeelement 510//2  400V 1000W
    Eva-lotte
  • Hej.
    Vänligen vänd dig till din elektriker för köp av reservdelar.
    De behöver hela benämningen av din radiator.
    Joakim Tech Support El Nordic
  • Hej jag söker en termostat som heter MEC 505 230V -500W
    finns den kvar på marknaden?
    carl Bruhn
  • Hej.
    Det finns reservdelar till din radiator.
    Vänligen kontakta en elinstallatör så hjälper de dig vidare.
    Joakim Tech Support El Nordic