Min handdukstork med MMA ventil är alltid på, varför?

Hejsan!
Detta kan tyckas vara en lite dum fråga, men jag har precis flyttat in i en lägenhet där jag har en handdukstork från MMA. Den har varit på sen jag flyttade in, och jag kan inte tyckas klura ut hur man stänger av den. Har frågat såväl förre ägaren till lägenheten, som de som hjälpte mig med flytten, och min pojkvän och vänner, om någon av de kan klura ut detta, men ingen tycks förstå. Så, hur stänger man av er handdukstork? Kan bifoga bild på den om ni vill! Tack på förhand!
Maja Elfving

Kommentarer

  • Hej Maja,

    Tack för din fråga.
    MMA tillverkar endast ventilen som monteras tillsammans med handdukstorken. Det kan vara så att den sitter på VVC, som det gör i endel äldre fastigheter. Då ska man inte kunna stänga av ventilen, då det måste finnas ett konstant flöde, annars är det stor risk att det bildas legionella bakterier.
    Om detta upplevs som ett stort bekymmer för er att den är på hela tiden, får man isf be en hantverkare titta på detta och se om man kan bygga om systemet.

    Mvh
    Malin K Sales and Customer Support