Problem Touch E3 "Din Touch E3 har ej kommunicerat sedan...."

Hej!
Jag har Clever Touch E3 för att styra och övervaka temperaturen i min fjällstuga via wifi. Har fungerat utmärkt i nästan ett år, men nu har den slutat att kommunisera. Får meddelandet ”Din Touch E3 har ej kommunicerat sedan 5d 12h 27m”. Har version V3.09.
//Bengt Mårtensson
Bengt Mårtensson

Kommentarer

  • Hej Bengt,

    Tack för din fråga.
    Du behöver uppdatera din Touch E3 till senaste versionen.
    Information hur man gör finns här:

    https://www.purmo.com/sv-se/verktyg-och-tjanster/mjukvara/mjukvarubibliotek

    https://www.purmo.com/sv-se/verktyg-och-tjanster/mjukvara/mjukvarumanualer

    Mvh
    Malin K Sales and Customer Support
  • Hej och tack för svar !
    Måste micro SD kortet vara på högst 8GB? Det är inte så lätt att få tag i ett så litet kort. Går det med 16 GB?
    //Bengt M
    Bengt Mårtensson
  • Hej Bengt,

    Vi kan inte garantera att det fungerar med 16 GB, men i de flesta fall så fungerar det även med 16 GB kort. Har du inget SD-kort och hittar inget 8 GB, så kan vi skicka ett SD-kort till dig med filerna på.

    Om du vill ha ett SD-kort skickat till dig, så maila till info@lviprodukter.se och skriv ditt ärende och adress.

    Mvh
    Malin K Sales and Customer Support
  • Har tappat kontakten med vår Touch E3 och kan inte kolla värmen i vår stuga. Antar att det gjorts nya uppdateringar och jag behöver få ett nytt SDkort med uppdaterade filer. Min adress är:
    Monika Jönsson Holmberg
    Benpilsvägen 11
    83161  Östersund
    Monika Jönsson Holmberg
  • Hej Monika.
    Vi skickar en uppdatering idag med posten.
    Joakim Tech Support El Nordic