Min termostat stänger inte trots att den är inställd på siffran 0. Vad kan vara fel?

Hej,

Har en Evosense termostat som inte stänger trots att jag satt den på siffran 0.
Vad kan vara fel?
Stig Jansson

Kommentarer

  • Hej Stig,

    Tack för din fråga.
    Vi rekommenderar att man tar hjälp av en proffessionell rörfirma för att kontrollera detta.

    Orsaken kan vara detta:

    * Systemet är inte renspolat enl. monteringsanvisningen. Föroreningar som gängspån, lin, grus, sand eller dylikt kan ha fastnat i ventilhuset, vilket gör att termostaten inte kan stänga den.
    Montera bort termostaten från ventilen, tryck med tex handtaget på en skruvmejsel på det rostfria stiftet. Tryck fram och tillbaka tills stiftet går lätt och utan oljud.
    Lossnar ej smusen trots denna åtgärd måste nertappning av systemet ske. Man får sedan demontera insatsdelen i ventilhuset och rengöra.

    Mvh
    Malin K Sales and Customer Support