Kan man måla om LVI radiatorer?

Hej!
Kan man måla era el-radiatorer? Har ett par el-radiatorer som har gulnat en del och jag skulle vilja fräscha till dom. Men vill inte göra det om det skulle vara farligt eller en potentiell brandrisk.

Hälsningar Tova
Tova Samuelsson

Kommentarer

  • Hej,

    och tack för din fråga!
    Det är inget vi rekomenderar då el-radiatorerna max temperatur är 80-85°C och dessa lackas på fabrik med en färg som tål denna temperatur. Rådfråga gärna din färghandlare på orten.
    Lolita