Funkar stålrörskoppling för järn - eller stålrör mot nydraget kopparrör?

Hej,

Om jag ska koppla ihop ett gammalt järn- eller stålrör med ett nydraget kopparrör, är det då en stålrörskoppling jag behöver? Säg att järnröret är drygt 42 mm i ytterdiameter med rost, passar då 4291101 efter borstning och slipningav röret?

Gammelrören går till radiatorer, så avdelningen Radiatorer-vatten är minst fel vald.

Tack,
Jörgen
Jörgen Tegnér