Går det att lägga konvektorer i serie på golvvärmeslinga?

Hej, har en fundering om det funkar bra att lägga konvektorer i serie på en golvvärmeslinga? Detta för att få ett sätt att lufta slingan då fördelaren sitter 2 våningar under slingan. Då detta är tänkt till ett uterum så borde denna lösningen även ge snabbare uppvärmning av uterummet vintertid eller tänker jag galet? Mvh / Göran

Göran Samuelsson

Kommentarer

  • Hej
    Tack för er fråga
    Ja, detta kan vara ett bra alternativ för att kunna lufta slingan. Konvektorn är dock beroende av relativt höga temperaturer som du ser i våra produktblad, så gör en omräkning med golvvärmetemperaturerna som du tänkt använda och se vart du hamnar effektmässigt. Tänk dock på att det kan bli väldigt högt tryckfall i din golvvärmeslinga om den ska upp 2 plan och sedan genom ventilen på en konvektor.
    Med vänlig hälsning
    Lisa