Kan jag uppgradera Yali D C0508011 så att den går att fjärrstyra via WiFi?

Hej! Jag har 4 radiatorer av modellen Yali D C0508011 som idag inte har någon modul för fjärrstyrning. Går det att uppgradera dem så att jag kan koppla upp dem mot WiFi och  monitorera och styra dem via en app? I så fall, vad är det som krävs för att göra det (vad behöver jag köpa)? Förstår att jag inte kan göra själva inkopplingen själv, men har en elektriker som kan hjälpa mig med det.

Mvh,
Håkan
Håkan W

Kommentarer

  • Hej Håkan
    Man kan uppdatera Yali Digital till Yali Digital+ med ett s.k. uppdateringskit som säljs genom elinstallatörer.
    Detta gäller även modellerna Yali Ramo och Yali Parada.
    I tillägg behöver du en gateway med E-nummer 17 900 00
    Kontakta en elinstallatör i din närhet så hjälper de dig med prisuppgift.
    Joakim Tech Support El Nordic
  • Hej,

    Hur går man tillväga om ens elinstallatör inte vet vilket kit det är som behövs? Har ni någon lista på installatörer som har den kunskapen eller har ni någon information man kan skicka vidare?

    Mvh
    Daniel
  • Hej.
    Vi har inga speciella elinstallatörer vi samarbetar med. Din elinstallatör får gärna kontakta oss så ska vi förklara.
    Joakim Tech Support El Nordic
  • Hej jag har Yali parada o digital radiatorer i min villa o använder clever Touch gw för att styra dem.
    Är detta kompatibelt med nya Yali parada plus eller måste jag skaffa ny gw?
    Är nya gw bakåtkompatibel med gamla radiator parada o digital?
    Nicklas Svensson
  • Hej.
    Nya radiatorer av typen "Plus" är inte kompatibla med Touch E3 och gamla radiatorer är inte kompatibla med den nya Gatewayen "Unisenza Plus".
    I ditt fall har du två val. Antingen behåller du ditt system du har idag och kör den nya radiatorn tillsammans med ny gateway i ett separat system, eller så uppgraderar du dina gamla radiatorer så att de fungerar med den nya gatewayen.
    Du kontaktar din elektriker för att få pris på uppgraderingskit och byte.
    Joakim Tech Support El Nordic