Ingen värme på elementet - vad kan vara fel? Yali C

Har ett element Yali C C05 055 11 230 05 1     10/2019
Elementet blir inte varmt. Termostaten verkar fungera och även de andra reglagen.
Vad kan det vara för fel?

Med vänlig hälsning

Hasse
Hans Lindbäck

Kommentarer

  • Hej Hans.

    Det finns en del som man som slutkund kan checka.
    -Står radiatorn på solen, comfortvärme? Reagerar radiatorn om de sätter upp den på högsta värme?
    -Är det någon värme på radiatorn, hur står inställningen för yttemperaturen, den lilla reglaget under rattarna, den ska stå på 3 flammor för att ge 100%
    -sitter den vid ett väldigt dragit fönster, så det är öppet fönster funktionen som har satts in och ev fastnat?
    -Yali Comfort är med fast installation, din är en 230V – är det säkerställt att det är det i huset, så det inte är 400V?
    Om ovan punkter är ok- får man som slutkund be en installatör felsöka radiatorn.
    Då ska han mäta spänningen i kopplingsdosan när radiatorn är påslagen
    Ohm-mäta patronen.

    Din radiator är från 2019 vecka 10 men när installerades den?

    Joakim Tech Support El Nordic