Hur vet man om det är 1 - eller 2-rörssystem om det inte finns någon märkning?

Hej,
Jag har en gammal fastighet där vi har svårt att avgöra om det är 1 - eller 2-rörs system. Det finns inte någon märkning.

Kan ni se om det är 1 - eller 2-rörs system?
Roger

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga.
    Vi kan tyvärr inte se om det är 1 - eller 2-rörs system i din fastihget.
    Du kan prova att göra följande för att se vad du har i din fastighet:

    Stäng ventilen och vänta ca en halvtimme, känn sedan på fördelaren. Är det ett 1-rörssystem så är fördelaren fortfarande varm, i 2-rörssystem har den blivit kallare.

    Mvh
    Malin K Sales and Customer Support
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.