Hur funkar det med golvvärme och heltäckningsmattor?

Hej
Jag är på gång att inreda en övervåning. Skall installera vattenburen golvvärme.
Förmodligen blir det heltäckningsmatta i samtliga rum förutom badrum såklart. Med Purmo vattenburen golvvärme. Hur skulle det byggas upp? Vilken typ av undergolv ovan glespanel "Purmo Alujet" bör man lägga och skall man lägga ångspärr även för heltäckningsmattor?

Med vänliga hälsningar
Matz Wiberg

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga.

    Våra rekommendationer är att 18 mm spånskivor skruvas fast i bjälklag ovanpå Alujet plåtarna och att spånskivorna limmas i not/fjäder skarven mellan skivorna. När det gäller krav på ångspärr hänvisar vi till leverantören av heltäckningsmattan.

    Se länk för info https://www.purmo.com/se/produkter/golvvarmesystem-alujet.htm

    Mvh Jonas
    Jonas
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.