Golvvärme reglering i garaget

Hej Jag har golvvärme från uponor i garaget och själv shunt/pump styrningen sitter i pannrummet i samma byggnad som garaget
Nu till själva problemet jag shuntar ut för varmt vatten i garaget fast termostaten är på lägsta kan det vara så att jag har 20 grader som min begränsning på min termostat? Kan jag borra ett hål genom pannrummet till garaget och montera en termostat med sladd till givaren som monteras i garaget

I pannrummet är det cirka 30grader av spillvärme från panna så där känns som en dålig placering

Mvh Erik Kangas

Erik Kangas