Gamla AGA/TP - bilder och information

För gamla AGA/TP koppel med banjoanslutning tillverkade 1970-1988 finns två olika utbytesinsatser.

OBS! För AGA/TP koppel med avluftning mitt på toppen kan vi inte garantera att nedan insatser fungerar.
Se mer information längre ner.

För 2-rörs system finns RNT insatsen, som även har förinställning.
Förinställningsverktyget har RSK 4805657.
RNT har en insatsgänga som är M16x1.
För montering av RNT krävs även ett monteringsverktyg med RSK 4805650.
För att se inlägg om RNT klicka här: Insats RNT - AGA/TP

För 1-rörs system finna NIA insatsen, denna har ingen förinställning.
NIA har en insatsgänga som är M16x1.

För att läsa mer om den tekniska informationen kring insatserna, se diagram, RSK-nummer och datablad, kolla på vår hemsida: Utbytesinsatser AGA

Till AGA/TP finns även packboxar.
För att se ett inlägg om detta klickar här: Packbox AGA/TP

Nedan finner du bilder på hur gamla AGA/TP har sett ut.

Det finns även en variant på AGA/TP som är så pass gammal att Purmo´s utbytesinsatser inte alltid fungerar i dem.
Dessa kännetecknas genom en avluftning som pekar rakt upp på ovansidan kopplet.
På dessa rekommenderar vi att man byter hela radiatorn.
Purmo

Kommentarer

  • Hej, har köpt insatser av er men finns det något specialverktyg för att få ut dom som sitter där nu enligt bild?
    /Emil
    Emil Nilsson
  • Hej Emil,

    Tack för din fråga.
    Det är inget krav på att man behöver ha något speciellt verktyg för dessa.
    Vi har ett demonteringsverktyg, men detta används mest när insatserna sitter dumt till.

    Det verktyget har RSK 4805666.

    Mvh
    Malin K Sales and Customer Support