Förinställning Belize E2

Hej,
Hur gör man för att strypa in Belize E2. Eftersom det bara är ca 2-3 grader diff mellan framledning och retur till/från radiator antar jag att det behöver justeras. Ser att det står lite om detta under "Tekniska detaljer" men jag skulle behöva mer info. Utgår från att den inte ska vara ansluten till el? Behövs det någon specialnyckel?

Ej röris

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga.

    För att fläktar ska fungera måste radiatorn vara elansluten. Är det låg temperaturdifferens mellan tillopp och retur även om fläktarna är aktiva kan ventilen behöva förinställas för att minska flödet genom radiatorn. Förinställningen är placerad bakom termostaten/ställdonet, demontera termostat/ställdon för att komma åt.

    Se nedan för info om hur ventilen förinställs. Läge 1 motsvarar mest strypning och läge 6 är fullt öppen.

    Jonas