El radiator utbyte - MEC radiatorer

Vi har 2 st Lvi mec 516/2 400v där termostaterna har gått sönder. Finns dessa som reservdelar?
Alternativet är nya radiatorer, finns det någon ny modell som liknar de här så det går att använda de befintliga fästena?
Hälsningar
Håkan Westin

Kommentarer

  • Hej Håkan,
    Tack för din fråga!
    Vi har reservdelar till MEC radiatorerna på vårt reservdelslager.
    Du kontaktar en elektriker med firma eller någon el butik i din närhet, typ Elon eller Elkedjebutik och frågar efter pris på byte av termostat.
    Våra nuvarande modeller är tyvärr inte kompatibla med varken väggfästena eller kopplingsdosan som sitter på MEC modellerna.

    Jag lägger med en länk till vår hemsida och våra olika modeller som kan ersätta er MEC

    https://www.purmo.com/sv-se/produkter/rumsapparater/elvarme/elradiatorer/oljefyllda-elradiatorer

    Mvh
    Kristina
    Kristina Sales and Customer Support