Hur räknar man ut sitt effektbehov?

Hej,

Hur räknar man ut sitt effektbehov om man vill byta till nya LVI El radiatorer?
Lena

Kommentarer

  • Hej,

    Schablonmässigt kan man beräkna med 70-75 W/m2 eller 30 W/m3. Avrunda alltid uppåt. Om huset är dragit eller dåligt isolerat bör man lägga på ca 20 %. Du kan också använda effektberäkningsfunktionen på vår hemsida för att räkna ut rätt effektbehov.
    https://www.lviprodukter.se/inspiration/effektberakning.htm

    Med vänlig hälsing
    Anna-Karin