Clever Touch tappar kontakt vid 2 Mbit/s

Hej!
Jag har Touch E3 och ett fiberabbonemang i fritidshuset för att kunna fjärrstyra via Clever Touch. Bredbandet har en grundhastighet på 2/2 mbit/s. När vi är där beställer vi "extrasurf" så att hastigheten blir 100/100. Tyvärr verkar det som att Clever Touch bara kan kommunicera med Touch E3 när vi har den högre hastigheten. Så snart vi går ner på 2/2 Mbit igen får jag meddelandet "Din Touch E3 har ej kommunicerat sedan...". Har även provat att starta om E3. Borde inte 2/2 bit räcka?

Petter

Kommentarer

  • Hej

    Och tack för din fråga!

    Det låter väldigt konstigt för touchen ska fungera med 2 Mb/s, vilken mjukvara har du på Touch E3an?

    Mvh

    Lolita
  • Hej,
    Den installerades i juni 2019 så mjukvaran bör vara den som var aktuell då.
    Petter
  • Hej!

    Vi har en ny programvara som du kan ladda och föra över på ett SD-kort, länk nedan. Har ni inget SD-kort så maila oss på info@lviprodukter.se och begär ett nytt SD-kort så skickar vi ett till er. Så kan vi hoppas att detta löser ditt problem. Om inte detta fungerar så ring på 0510-481300 så ska vi hjälpa dig.

    https://www.purmo.com/sv-se/verktyg-och-tjanster/mjukvara/mjukvarubibliotek

    Mvh
    Lolita