Clever Touch tappar kontakt med ett element
Hej! Jag har fyra el-radiatorer som styrs med Touch E3 gen2. Denna är uppkopplad till fiber via trådlös router. Ett par av elementen visar emellanåt felmeddelandet "Fel fönstertermostat". Detta inträffar sporadiskt med en månads mellanrum, ibland oftare, ibland mer sällan. Alltid samma två element. Det ena är bara en meter från Touch E3. Det enda som hjälper är att starta om elementen på plats, då hoppar de rätt igen. Vad beror felet på? Anläggningen har burit sig åt så sedan den var ny för ett år sedan. Jag fick ett micro-SD-kort för ett halvår sedan och uppdaterade enligt instruktion. Har version 1.6.3 enligt inloggad sida på webben.
Följ inlägget
10
följare
tack för din fråga.
Det är öppet fönster funktionen som har aktiverats på radiatorn.
Du kan läsa mer om denna funktionen i manualen på sidan 38.
Där kan du också läsa att man kan stänga av funktionen om man inte vill använda den.
https://www.lviprodukter.se/docs/32448-LVI-YALI-FULL-WEB-0418.pdf
Med vänliga hälsningar
.
och tack för din fråga!
Normalt ska din router koppla ihop sig igen med Touch E3an.
Det kan bero på någon inställning i routern, att den glömt Touch E3ans MAC adress.
Du kan prova med att starta om routern om det är möjligt på distans.
Annars behövs routern kopplas ihop igen med Touch E3an enl. filmen i nedan länk.
https://www.lviprodukter.se/produkter/instruktionsfilmer-touch-e3-anslut-till-wifi-natverk.htm
Mvh
Mvh
och tack för din fråga!
Om radiatorn är yngre än två år så är det garanti på den och bör då reklameras til återförsäljaren. Skulle den vara äldre än det så har vi reservdelar men för att kunna köpa detta så måste du gå till en el-installationsfirma, alt en Elonbutik som kan ha en behörig elektriker som gör bytet. De ger dig även pris på reservdelarna.
Mvh
Har installerat Yali digital element och en E3 Touch. Har fått allt att fungera med radiokommunikation, clevertouch appen med konto samt knutit E3 mot appen. Men, appen ger, både i datorn och i telefonen, felmeddelandet att E3 inte kommunicerar med routern.
Jag har startat om E3 utan resultat
Nu behöver jag er hjälp
mvh
och tack för din fråga!
Vi har haft problem med den nya programvaran men det har du kommit en uppdatering som du kan ladda ner och föra över på ett SD-kort för uppdatering.
https://www.lviprodukter.se/ladda-ner-dokument/programvara.htm
Har du inget SD-kort så maila oss på info@lviprodukter.se så skickar vi ett åt dig.
Mvh
I flera av svaren i tråden ovan hänvisas via länkar till t.ex. instruktionsfilmer, men inga av dessa länkar tar mig vidare till något sådan, bara till en Purmo-sida som säger något i stil med "Vi menade inte att lämna dig ute i kylan..." (typ error 404 sidan kan inte visas). Det går inte att hitta några sådana filmer alls via er sida nu?
Ja vi har bytt sida och allt fungerar tyvärr inte som det ska just nu. Du kan ringa 0510-481300 så ska vi hjälpa dig.
Mvh
Jag har sedan 4 år tillbaka installeratelement med Clever Touch E3 styrreglage i vårt fritidshus. Allt fungerar bra utom fjärrstyrningen via app i telefonen som jag försökte få att fungera i början men gav sedan upp. Nu har jag skaffat ett stabilt bredband och tänkte lösa detta med styrningen via app för att bekvämt kunna reglera temperaturen på distans. Jag förstår att ni tagit fram en ny app som inte fungerar med min Clever Touch. Jag tycker det verkar mycket krångligt att uppdatera programvaran som ni hänvisar till. Jag skulle vilja få hjälp med att få detta att fungera och betalar gärna för ”allt klart och fungerande”. Vem kan jag anlita? Kan ni hjälpa mig?
Susana Olsson Casas
På Ljusterö i Österåker
Tack för ditt meddelande.
Jag ser att du även har mailat in till vår info mail där jag har svarat dig nu på förmiddagen.
Kan du inte se mitt mail, var vänlig och titta i skräpkorgen så det inte har hamnat där.
Med vänliga hälsningar
Vi hade problem i våras med att touch e3 inte hittar ip adress och därmed fungerar inte appen, men det löste sig tills för10 dagar sen. Nu går det inte att få in wifi alls, och touch e3 tappar inställningarna på vissa element. laddade hem V0309 och lade in; detta blev värre. Vad ska vi göra?
Ni skriver den 2020-11-05 på er sida att ni har tillfälliga driftsstörningar för systemet touch e3, och hoppas på en lösning inom kort. Är det detta som gör att vi inte får rätt på problemet, och vad innebär inom kort? Det är ju 16 dagar sen ni skrev detta.
Med Vänlig Hälsning
Lars
Tack för ditt meddelande,
Tyvärr är inte problememet med vår server löst, man har nu hittat felet och vi har fått besked på att det kommer vara löst, förhoppningsvis i nästa vecka.
tack för er förståelse och tålamod!
med vänliga hälsningar
Kristina
Måste man ha pekskärmen E3 för att kunna styra yali digital med mobilen (clever touch)?
Undrar om problemet med er server är löst? Och vilken version av programvara skall laddas ner till touch e3?
Kommer man få mail när allt är klart med all info. Som det är nu har vi ingen koll vad som händer.
Mvh
Lars
tyvärr är inte problemet med vår server löst, man har nu hittat felet och vi har fått besked på att det kommer vara löst, förhoppningsvis under vecka 50
Vill du att vi skickar ett mail när det är klart - så ger du mig ett OK här. Så sätter jag upp dig på en lista och vi mailar så fort det är löst
Mvh
Anna-Karin
Ja tack gärna de, och vilken version av programvara skall man använda.
Trevlig helg
mvh
Lars
Sätt gärna upp även mig på listan
mvh
Torbjörn Sanderöd
Är det alltså något hos er som gör att det fungerar. Jag som trott att jag är galen. Har hållit på massor av tid.
Skicka gärna meddelande när det fungerar
.
vi sätter upp dig på listan och du blir då meddelad när den fungerar.
Mvh
Anna-Karin
SKulle vara kun att kontrollera från mobilen också, och lite av anledningen till köpet.
Tack för ditt meddelande och jag ber om ursäkt för att vi svara så sent.
Din fråga gällande utloggningen i appen är inget känt problem är det fortfarande problem eller har det löst sig?
Med vänliga hälsningar
Kristina