Clever Touch tappar kontakt med ett element

Hej! Jag har fyra el-radiatorer som styrs med Touch E3 gen2. Denna är uppkopplad till fiber via trådlös router. Ett par av elementen visar emellanåt felmeddelandet "Fel fönstertermostat". Detta inträffar sporadiskt med en månads mellanrum, ibland oftare, ibland mer sällan. Alltid samma två element. Det ena är bara en meter från Touch E3. Det enda som hjälper är att starta om elementen på plats, då hoppar de rätt igen. Vad beror felet på? Anläggningen har burit sig åt så sedan den var ny för ett år sedan. Jag fick ett micro-SD-kort för ett halvår sedan och uppdaterade enligt instruktion. Har version 1.6.3 enligt inloggad sida på webben.
Gunnar Kugelberg

Kommentarer

  • Hej Gunnar,
    tack för din fråga.

    Det är öppet fönster funktionen som har aktiverats på radiatorn.
    Du kan läsa mer om denna funktionen i manualen på sidan 38.
    Där kan du också läsa att man kan stänga av funktionen om man inte vill använda den.

    https://www.lviprodukter.se/docs/32448-LVI-YALI-FULL-WEB-0418.pdf

    Med vänliga hälsningar
    .
    Kristina
  • Jättebra, ska kolla så snart jag är på plats. Tack!
    Gunnar Kugelberg
  • Hej, när internet mängden tar slut på sommarstugan så slutar clever touch appen i mobilen att kommunicera så klart. Men när man köper till extra så återkopplar den inte automatiskt. Hur gör man för att återfå kontakt så det går att styra hemifrån igen?
    Lars Pehrson
  • Hej

    och tack för din fråga!

    Normalt ska din router koppla ihop sig igen med Touch E3an.
    Det kan bero på någon inställning i routern, att den glömt Touch E3ans MAC adress.
    Du kan prova med att starta om routern om det är möjligt på distans.
    Annars behövs routern kopplas ihop igen med Touch E3an enl. filmen i nedan länk.

    https://www.lviprodukter.se/produkter/instruktionsfilmer-touch-e3-anslut-till-wifi-natverk.htm

    Mvh
    Lolita
  • Det går inte att starta om routern från distans. Man får helt enkelt se till att alltid ha sparat internet uppkoppling, så fort det tar slut är det kört uppenbarligen
    Lars Pehrson
  • Ja tyvärr styr inte E3 touchpanelen över Routern utan endast radiatorerna. Du kanske kan öka upp surfmängden hos din leverantör så att detta problem inte uppstår.

    Mvh
    Lolita
  • Hej. Köpt bostad med dessa element..nu kom det upp en röd triangel på styrenhetens display, fel radio signal/tappat radio signalen..gäller bara ett element..varför då? Har funkat de månader vi bott här...alternativt är det elementet som pajat..trycker på on- så lyser displayen upp en kort stund, går inte att trycka på ok knappen för att få fram displayen igen...men rätt var det är blinkar den till...
    Mats Dafthagen
  • Hej

    och tack för din fråga!

    Om radiatorn är yngre än två år så är det garanti på den och bör då reklameras til återförsäljaren. Skulle den vara äldre än det så har vi reservdelar men för att kunna köpa detta så måste du gå till en el-installationsfirma, alt en Elonbutik som kan ha en behörig elektriker som gör bytet. De ger dig även pris på reservdelarna.

    Mvh

    Lolita
  • Hej
    Har installerat Yali digital element och en E3 Touch. Har fått allt att fungera med radiokommunikation, clevertouch appen med konto samt knutit E3 mot appen. Men, appen ger, både i datorn och i telefonen, felmeddelandet att E3 inte kommunicerar med routern.
    Jag har startat om E3 utan resultat
    Nu behöver jag er hjälp
    mvh
    Torbjörn Sanderöd
  • Hej

    och tack för din fråga!

    Vi har haft problem med den nya programvaran men det har du kommit en uppdatering som du kan ladda ner och föra över på ett SD-kort för uppdatering.

    https://www.lviprodukter.se/ladda-ner-dokument/programvara.htm

    Har du inget SD-kort så maila oss på info@lviprodukter.se så skickar vi ett åt dig.

    Mvh
    Lolita
  • Hej! Jag har motsvarande problem som flera ovan har beskrivit.
    I flera av svaren i tråden ovan hänvisas via länkar till t.ex. instruktionsfilmer, men inga av dessa länkar tar mig vidare till något sådan, bara till en Purmo-sida som säger något i stil med "Vi menade inte att lämna dig ute i kylan..." (typ error 404 sidan kan inte visas). Det går inte att hitta några sådana filmer alls via er sida nu?
    Lotten :)
  • Hej!

    Ja vi har bytt sida och allt fungerar tyvärr inte som det ska just nu. Du kan ringa 0510-481300 så ska vi hjälpa dig.

    Mvh

    Lolita
  • Hej
    Jag har sedan 4 år tillbaka installeratelement med Clever Touch E3 styrreglage i vårt fritidshus. Allt fungerar bra utom fjärrstyrningen via app i telefonen som jag försökte få att fungera i början men gav sedan upp. Nu har jag skaffat ett stabilt bredband och tänkte lösa detta med styrningen via app för att bekvämt kunna reglera temperaturen på distans. Jag förstår att ni tagit fram en ny app som inte fungerar med min Clever Touch. Jag tycker det verkar mycket krångligt att uppdatera programvaran som ni hänvisar till. Jag skulle vilja få hjälp med att få detta att fungera och betalar gärna för ”allt klart och fungerande”. Vem kan jag anlita? Kan ni hjälpa mig?
    Susana Olsson Casas
    På Ljusterö i Österåker
    Susana Olsson Casas
  • Hej Susana,

    Tack för ditt meddelande.
    Jag ser att du även har mailat in till vår info mail där jag har svarat dig nu på förmiddagen.
    Kan du inte se mitt mail, var vänlig och titta i skräpkorgen så det inte har hamnat där.
    Med vänliga hälsningar
    Kristina
  • Hej!
    Vi hade problem i våras med att touch e3 inte hittar ip adress och därmed fungerar inte appen, men det löste sig tills för10 dagar sen. Nu går det inte att få in wifi alls, och touch e3 tappar inställningarna på vissa element. laddade hem V0309 och lade in; detta blev värre. Vad ska vi göra?
    Ni skriver den 2020-11-05 på er sida att ni har tillfälliga driftsstörningar för systemet touch e3, och hoppas på en lösning inom kort. Är det detta som gör att vi inte får rätt på problemet, och vad innebär inom kort? Det är ju 16 dagar sen ni skrev detta.

    Med Vänlig Hälsning
    Lars
  • Hej Lars,

    Tack för ditt meddelande,
    Tyvärr är inte problememet med vår server löst, man har nu hittat felet och vi har fått besked på att det kommer vara löst, förhoppningsvis i nästa vecka.

    tack för er förståelse och tålamod!
    med vänliga hälsningar
    Kristina

  • Hej!
    Måste man ha pekskärmen E3 för att kunna styra yali digital med mobilen (clever touch)?
    Olle
  • Hej!
    Undrar om problemet med er server är löst? Och vilken version av programvara skall laddas ner till touch e3?
    Kommer man få mail när allt är klart med all info. Som det är nu har vi ingen koll vad som händer.
    Mvh
    Lars
  • Hej,

    tyvärr är inte problemet med vår server löst, man har nu hittat felet och vi har fått besked på att det kommer vara löst, förhoppningsvis under vecka 50

    Vill du att vi skickar ett mail när det är klart - så ger du mig ett OK här. Så sätter jag upp dig på en lista och vi mailar så fort det är löst

    Mvh
    Anna-Karin
  • Hej!
    Ja tack gärna de, och vilken version av programvara skall man använda.
    Trevlig helg
    mvh
    Lars

  • Hej
    Sätt gärna upp även mig på listan
    mvh
    Torbjörn Sanderöd
  • Jag har också problem med att min CleverTouch inte hittar IP-adressen. Den hittar wifi men jag får det inte att fungera. Det går att styra elementen men inte på distans.

    Är det alltså något hos er som gör att det fungerar. Jag som trott att jag är galen. Har hållit på massor av tid.

    Skicka gärna meddelande när det fungerar

    .
    Anna-Mia
  • Hej och tack för din fråga,

    vi sätter upp dig på listan och du blir då meddelad när den fungerar.

    Mvh
    Anna-Karin
  • Hej, nyligen flyttat till hus med en del radiatorer från er. Nu precis kopplat ihop med en ny Touch E3. Fått ip från Wifi, så det funkar. Mjukvara 3.10 på touchen. Men när jag loggar in i appen eller via webläsare och ska gå in på Touchen så blinkar det till och jag blir direkt utloggad. Något ni känner till. Blir samma sak på android mobil med appen gen2 samt på dator Chrome på adressen https://e3.lvi.eu/.

    SKulle vara kun att kontrollera från mobilen också, och lite av anledningen till köpet.
    Jonas Lundqvist
  • Hej Jonas,
    Tack för ditt meddelande och jag ber om ursäkt för att vi svara så sent.
    Din fråga gällande utloggningen i appen är inget känt problem är det fortfarande problem eller har det löst sig?

    Med vänliga hälsningar
    Kristina