Byta till Belize i gillestuga - hur stora bör de vara?

Hej.
Jag har ett rum/gillestuga på 55 m3. det värms inte upp tillräckligt,har 2 st radiatorer.
Då är frågan, om jag ska ersätta båda med 2 st nya belize. Och hur stora ska jag ha?
Är i markplan/källarvåning i suteränghus..
David Johansson

Kommentarer

  • Hej David,

    Tack för ditt meddelande.
    Du skriver inte vilken effekt du har på de radiatorer du har i rummet.
    Det verkar som de avger för lite effekt eftersom du inte har någon comfortvärme.
    På nedan länk kan du enkelt sätta in rätt värden och få fram vilken effekt du behöver totalt för rummet.
    https://www.lviprodukter.se/inspiration/effektberakning.htm

    Sen i vår produktkatalog ser du i våra effekttabeller vilken effekt radiatorn avger.
    det du behöver veta är vilken systemtemperatur du har, alltså hur varmt är vattnet när det går in i systemet och sedan ut.
    Vanligast är 55/45/20 grader
    och då ser du hur mycket varje radiator avger.

    Om du tittar i vår produktkatalog som ligger först på nedan länk och ser på sidan 11.
    https://www.purmo.com/se/ladda-hem-filer.htm

    Det är TP radiatorer och 300 hög, nästa sida är 400 hög osv.
    Tycker du det är svårt att avläsa tabellerna så ring in till vår kundsupport så hjälper vi det.

    Med vänliga hälsningar

    Kristina