Belize E2 - Går det sommartid att köra fläktarna som kyla?

Hej,
Går det sommartid att köra fläktarna som kyla? Dvs. Man låter bergvärmepumpen köra en framledning som är daggpunktsreglerad men så sval som möjligt och kör boost-funktionen med fläktarna för att köra den betydligt varmare luften i rummet genom konvektorn för att kyla.
Finns sådan funktion eller tänk?

Med vänlig hälsning, Stefan

Stefan Backman

Kommentarer

  • Hej Stefan,
    Tack för ditt meddelande.

    Vad som krävs är att vid kyldrift måste flödet kopplas om så att tillopp och retur byter plats till radiatorn. Om det inte görs kommer radiatorn bara bli kall vid sidan där tilloppet sker, det blir samma problem som om värmen kopplas fel med tillopp och retur.
    Alltså ingen lätt sak att göra med enbart någon knapp eller liknande, tyvärr.

    Med vänliga hälsningar
    Kristina